http://www.imdb.com/title/tt1392190/?ref_=nv_sr_1
Režiser i scenarista Džordž Miler (George
Miller) je 1979. godine pokrenuo franšizu koja se
sa pravom smatra jednom od najboljih i najomiljenijih, i koja je
postala svojevrsni kulturološki fenomen. Avanture pobesnelog Maksa,
čoveka koji živi u potpuno izmenjenom post-apokaliptičnom svetu u
kome vladaju nova pravila i kome je motiv osvete jedini životni
pokretač, preko 35 godina se ponovo gledaju i svakodnevno ih otkriva
nova publika. Ulogu Maksa u ta tri filma je vrhunski izneo Mel
Gibson, a Džordž Miler je priče zaokružio u tri celine sa planom
da se u budućnosti posveti drugim projektima – priče pobesnelog
Maksa su bile ispričane.
Ipak, pre 17 godina autor je došao na ideju da snimi bar još
jedan film sa ovim junakom. Prvo što je morao da se odluči je da li
će novi projekat biti nastavak, rimejk ili ributpopularne
trilogije. Odustao je od nastavka jer je prošlo previše vremena od
poslednjeg filma, nastavak bi bio isforsiran jer bi kreativnost bila
uskraćena činjenicom da skoro sve stvari moraju biti preslikane kao
u onom iz 1985. godine. Rimejk jednostavno ne bi imao smisla jer nema
potrebe da ponovo snima iste priče, pa se rebut, kreiranje novih
situacija i likova u već poznatom svetu, samo nametnulo kao rešenje.
Ovoga puta Džordž Miler je radnju smestio u pustinjama
Australije koje i u savremenom svetu predstavljaju prilično sumorno
mesto za ljudsku egzistenciju. Na ovoj post-apokaliptičnoj lokaciji
ljudi su svoj život sveli na bukvalni opstanak. Na samom početku
filma, Maks (Tom
Hardy) biva uhvaćen od strane vojnika Besmrtnog Džoa (Hugh
Keays-Byrne), čoveka koji je neka vrsta diktatora, sa potpunim
monopolom nad osnovnim životnim potrepštinama u tom delu sveta.
Kada ga Furioza (Charlize
Theron), jedna od njegovih bliskih ljudi, izda, on šalje čitavu
vojsku da povrate ono što mu je otela. Sticajem okolnosti, ona će
se udružiti sa Maksom koji će joj pomoći da završi ono što je
započela, po svaku cenu.
Mad
Max: Fury Road je
čistokrvni akcioni blokbaster u kome akcione sekvence zauzimaju
najmanje tri četvrtine trajanja filma. Najprostije bi se mogao
opisati kao dvočasovna jurnjava na autoputu pakla u
post-apokaliptičnom svetu. Filmovi koji sadrže toliko akcije znaju
da budu nesnosni i da smore, ali verujte mi na reč da sa ovim filmom
to nije slučaj. Akcione scene vas poprilično uzdbuđuju i
zaintrigiraju i ni u jednom momentu nećete pomisliti da je dosta.
Upravo sva ta jurnjava i akcija ne ostavljaju prostor za razvijanje
likova, pa je njihova karakterizacija na minimalnom nivou.
Maks
je čovek od akcije i čovek od malo reči. On traži mir nakon
gubitka supruge i deteta u periodu nakon apokalipse, ali kako vreme
odmiče on je sve dalje od njega. Furioza je, takođe, žena od
akcije koja veruje da je njen put ka opstanku jedino moguć ako se
ona vrati u domovinu iz koje je oteta dok je bila devojčica. Nju
spominjem odmah uz Maksa jer ćete kraj filma dočekati sa
pitanjem ko
je ovde u suštini glavni junak?
Kako radnja odmiče tako ćete steći utisak da je Furioza vođa svih
njih, dok je Maks neka vrsta njenog telohranitelja. Ne kažem da je
nužno loše što je takva postavka likova, samo konstatujem da je
bilo čudno gledati Maksa kako se više puta povinuje odlukama žene.
Osim
slabije karakterizacije likova scenario se ne može pohvaliti ni sa
nekim mini-obrtima, nego je prilično linearan. Dijalozi su smanjeni
na minimalan nivo, tekst se uglavnom svodi na povike ili ubeđivanja,
dok naš glavni junak sve vreme mumla kao Švarceneger u svojim
holivudskim počecima. Slažem se da akcionom filmu nije neophodan
zahtevniji scenario, ali postoje tolika pitanja na koja fali odgovor,
detaljniji međuljudski odnosi bi dodatno poboljšali film, a ni neki
mali obrt ne bi bio na odmet. Ovako, kada bi se sklonila akcija i
šarenilo tog post-apokaliptičnog sveta nama ne bi ostalo skoro
ništa.
Sa
tehničke strane je jednostavno nemoguće pronaći čak ni najmanju
zamerku. Film izgleda impresivno, naročito u 3d tehnici, pažnja je
posvećena i najmanjim detaljima i bukvalno ćete biti preseljeni u
taj post-apokaliptični svet. Kreativnost je uzela veliki zamah, pa
je sve u filmu veoma raznovrsno i inovativno, počevši od vozila i
naoružanja, preko fizičkih posledica apokalipse na ljudima, pa sve
do maski, šminke, odeće. Stiče se utisak da je CGI imao veoma
veliki procenat udela u filmu, ali je, po rečima autora, čak 80%
onoga što vidimo u filmu zaista i snimano tako kako jeste. Dodavanje
nijansi žute i narandžaste boje još viče dočarava bespuće tog
sveta i njegovu okrutnost.
Nemam
naviku da poredim glumce koje tumače istu ulogu u različitim
filmovima, pa to neću raditi ni sada. Tom Hardi nam donosi jednog
novog Maksa, ćutljivog snagatora (neki bi rekli da ponovo glumi
Bejna), čak u neku ruku i anti-heroja kome je lična bezbednost
iznad moralnih vrednosti (scena otimanja razarača). Šarliz Teron
nam, sa druge strane, donosi jedan prilično stabilan i jak lik žene
koja zna šta hoće i ne odustaje od svoje namere. Upravo zbog tako
napisane Furioze, kao i zbog motiva da izda Besmrtnog Džoa, autori
su dobili kritike da propagiraju feminizam. Ipak, lično je najbolji
utisak ostavio fenomenalni Nikolas Holt u ulozi Nuksa, vojnika čiji
je lik najviše razrađen.
Apsolutno
ništa vas ne može pripremiti na intenzitet akcije koja se odvija u
ovom filmu. Vizuelno savršenstvo sa brutalnom akcijom vam neće
dozvoliti ni da trepnete (osim kad se desi neka eksplozija).
Verovatno začetnik nove franšize o ovom junaku i unapred se radujem
eventualnom nastavku. Moja preporuka je da odvojite dva sata života
i pogledate Mad
Max: Fury Road,
minimalne su šanse da ćete se pokajati zbog toga.
Zanimiljivosti:
- Film je uglavnom sniman u Namibiji, uključujući pustinju Namib i grad Svakopmund Neke scene su snimane u Australiji (u Sidneju) i Južnoj Africi (u Kejptaunu).
- Šariz Teron se za potrebe snimanja ovog filma ošišala veoma kratko.
- U filmu glumi Zoi Kravic, ćerka muzičara Lenija Kravica.
- U filmu glumi Rajli Kio, unuka muzičara Elvisa Preslija.
Preuzeto sa: filmskerecenzije.com
#MadMax #PobesneliMaks #adventure #GeorgeMiller #TomHardy #CharlizeTheron #movie #filmovi
Нема коментара:
Постави коментар